Friday, July 22, 2011

Ultras Malaya - Awaydays 2.0 Komplot Nekad

Assalamualaikum... =))
AWAYDAYS 2.0 KOMPLOT NEKAD??? Apa tu??? Bunyi macam pelik je kan. Kalau korang nak tau, ini misi Ultras Malaya ke Stadium Jalan Besar, Singapore sempena perlawanan Singapore vs Malaysia (World Cup 2014 Qualifier) pada 23 July 2011. Actually ini 2nd komplot Ultras Malaya di luar negara. Before ini time lawan Etoile FC di tempat yang sama pada 26 March 2011 lalu.

Tapi match kali ini sangat bermakna bukan saja pada pasukan Malaysia kerana menentukan perjalanan mereka dalam misi Piala Dunia 2014, tetapi juga kepada Ultras Malaya. Sebab apa??? Meh nak story mory....

Misi melanggar Singapore ni telah lama dirancang oleh mereka. Before Malaysia lawan Taiwan lagi. Ultras Malaya sangat yakin dan pasti Malaysia akan layak ke pusingan seterusnya untuk bertemu Singapore. Honey pun dah semangat mark kat calendar, akan ke Kota Singa pada 23 July ni, sejurus selepas mendapat tau jadual perlawanan untuk 1st round aritu. Cewahhhhhhh.

Tapi… Semangat comrades semua terpudar kejap lepas dapat tau FAS (Football Association of Singapore)  juz peruntukkan 500 keping tiket untuk Malaysia, 250 untyk KBS dan 250 untuk SSFC, Ultras Malaya takde ke??? (click here). Tapi… tapi dan tapi… keCINTAan kepada pasukan Harimau Malaya membunuh segala-galanya dan menjadikan isu tiket itu hanyalah kuman kecil yang cuba merosakkan zarah. Sesuai dengan chant mereka “ Selamanya Harimau Malaya, Selagi kita berNYAWA, Oh Malaysia kau kebanggaanku”.
So lepas isu tiket tu la wujud perkataan NEKAD. Ultras Malaya nekad untuk ke Singapore, untuk menyokong pasukan Malaysia walaupun tanpa tiket. Yup, TANPA TIKET. Ini zon serius, ULTRAS MALAYA NEKAD KE SINGAPORE WALAUPUN TANPA TIKET. Pada masa yang sama, ramai yang masih berusaha untuk mendapatkan tiket, bermaca-macam cara, cadangan dan tindakan. Salute all comrades dengan usaha korang. Dari hari ke hari, list name untuk misi ni makin lama makin bertambah. Bengong ke hape Ultras Malaya ni, takde tiket pun nak pegi jugak ke???

Tapi (banyak betul tapi)… Berkat usaha dan kesabaran semua, akhirnya tiket berjaya didapatkan. Thanks to bro Freddie Marciano. Alhamdulillah syukur sangat-sangat.
Tickets n Tshirt (credit to Freddie Marciano)

Sponsor???? Untuk makluman semua, Ultras Malaya TIDAK PERNAH disponsor oleh mana-mana pihak. Semua expenses adalah hasil titik peluh sendiri. Trip ke Singapore ni pun berbayar tau, masuk toilet pun bayar. Hahahahaa… Tak pecaya tengok nih.
Credit to Pablo Tiger

Kalau u all nak tau, ¾ yang telah nekad untuk ke Kota Singa itu belum mempunyai passport. Dorang sanggup weh, ada yang pinjam duit, ada yang terpaksa ‘berpuasa’, buat loan dan macam-macam lagi, semua itu untuk menunjukkan sokongan dan kecintaan kepada negara tanah tumpah darahku ini. So for all haters, jangan cuba nak pertikaikan keIKHLASAN Ultras Malaya, jangan cuba nak keji dan kritik tentang ketidakhadiran mereka dalam pertunjukan EPL lalu, dan jangan cuba untuk membuat fitnah kepada mereka (fitnah lagi besar dosa dia dari membunuh tau), KERANA keluarga ini sedang membesar hasil usaha keras dan gigih bersama, bukan kerana disuap, dikenyangkan dan disponsor oleh pihak-pihak tertentu.

Kalau Honey tengok status masing-masing kat FB, ramai yang dah tak sabar tunggu 23 July 2011. Walaupun jasad di Malaysia, tapi hati dan semangat telah berada di Stadium Jalan Besar, Singapore. Comrades!!!! Redy untuk serang Singapore????!!!! JOM!!!!!!!!!!!!!!!!!! Singapore pun dah ketaq lutut tu tau kita nak mai. Jom baca ni, Malaysians get 500 tickets, but 1,000 fans headed here



Updated: Ini Paper 23 July 2011 dari Sinar Harian
Picture taken time on the way ke Singapore


Apa Kata Honey: Jom doakan kejayaan pasukan Harimau Malaya esok. Semoga kejayaan menjadi milik kita. AMIN =))





Honey IsyQiPosted By Honey IsyQi

Thanks for readings. Anything can contact me through my Facebook Page

Thank You


21 Responses So Far:

Anonymous said... Reply Comment

semangat ultras...aku solute korangg seua!!!

Anonymous said... Reply Comment

salute ultras malaya.aku sokong di astro je

Anonymous said... Reply Comment

entry menarik lagi..
hebat dowh honey isyqi :)

Unknown said... Reply Comment

Hat terbaik di malaysia...

Selamanya Harimau Malaya
Bersama Ultras Malaya

qiuchungho said... Reply Comment

Selamanya Harimau Malaya, Selagi kita berNYAWA, Oh Malaysia kau kebanggaanku

aishareoils said... Reply Comment

gp malaysia!chelsea pon goyah, apetah lg singapore!kamon2

insan perihatin said... Reply Comment

malaysiaku pasti boleh
~~~as long as I live I will support my whole body and soul oh ~~~

yellowblue_tiger said... Reply Comment

we support u ultras

Anonymous said... Reply Comment

Saya sebenarnya sokong pergerakkan ultras yg mmg jadi nadi kebangkitan skuad negara.
Walau bagaimanapun, sorry to say , word Harimau Malaya DAN logo Ultras Malaya merujuk kepada JEpun. (nippon) ... penaklukan jepun dan Generalnya yg kejam.. Rujuk sejarah. Sekadar Berkongsi. Peace.

Honey IsyQi said... Reply Comment

@Ecah Ecot

yeahhhh....Singapore pasti di baham esok!!!

diego palacias said... Reply Comment

mana nak dpt kan baju awaydays 2.0 tu ek ?

Honey IsyQi said... Reply Comment

@diego palacias

baju tu limited edition..juz yg join pg singapore je dpt...=)

Honey IsyQi said... Reply Comment

@Anonymous

yup2..tomoyuki tamashita telah digelar dgn harimau malaya bcoz bjaya takluk seluruh tanah melayu n singapore..so kita jgn amek negative, amek positive bahawa gelaran harimau malaya tu hanya diberikan kpd tomoyuki yg GAH...so kitapun nak skuad HM ni GAH seGAH namanya...aumm aumm aummmm...

Anonymous said... Reply Comment

mana nak dapatkan baju ultras malaya???

Anonymous said... Reply Comment

mana nak dapatkan baju ultras malaya?? brape ringgit??? tlg saye...nak sangat sarung baju 2 dan jadi ultras..plez....kalo bole...e mail kan kat saye k.. albab_ahmad36@yahoo.com

Anonymous said... Reply Comment

mcm mana nk dpt kn baju ultras malaya

Honey IsyQi said... Reply Comment

@One Minute One Second

Baju utk last edition dah abeh...tunggu la next yer..klo dah ada akan diumumkan kelak...rajin2la bukak page UM'07 ek...=)

Honey IsyQi said... Reply Comment

@Anonymous

Ahmad Albab...baju tak penting sebenarnya...Yang paling penting smangat kita...xde istilah jadi ultras or watsoeva pon..Juz dtg stadium, chants sama2 n sokong Malaysia sepenuh jiwa...hikhikk =)

Anonymous said... Reply Comment

mane nak dapat baju ultras ..???

Anonymous said... Reply Comment

jual lagi x baju ni????

Honey IsyQi said... Reply Comment

@Anonymous

hai..baju ni dah tak jual.. limited edition utk yg pg awaydays aritu ja.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

VISITORS AROUND THE WORLD

free counters