Monday, July 25, 2011

Utusan - Penyokong Singapore Geruni Ultras Malaya

Assalamualaikum... =))

Pagi-pagi as usual akan bukak paper online before start keja. Ada sebut pasal Ultras Malaya kat Singapore aritu, jom baca... =)

Penyokong Singapura geruni sorakan Ultras Malaya



KUALA LUMPUR - Biarpun tewas 3-5 kepada Singapura dalam perlawanan pusingan pertama kelayakan Piala Dunia di Stadium Jalan Besar Sabtu lalu, kehadiran lebih 1,000 penyokong negara tetap mencuri tumpuan termasuklah media negara itu.

Portal berita Today Onlinemelaporkan kehadiran sekumpulan penyokong yang dikenali sebagai Ultras Malaya yang agresif dan bersemangat bakal memberi masalah besar, apabila pasukan kendalian Radojko Avramovic bertandang ke Stadium Nasional Bukit Jalil pada perlawanan timbal balik Khamis ini.

Menerusi tajuk berita Prepare for Ultras, portal itu melaporkan Singapura bakal berhadapan dengan lebih ramai penyokong Malaysia di Stadium Nasional Bukit Jalil, yang akan memainkan peranan sebagai 'pemain ke-12'.

"Mereka menyanyi sepanjang masa dan sengaja meletakkan bas dengan jarak yang agak jauh dari stadium supaya mereka boleh berjalan dalam kumpulan besar dan menyanyi untuk menyokong Harimau Malaya. Sudah pasti ada ribuan lagi penyokong seperti itu menunggu kehadiran kita di sana.

"Malah mereka juga mengibarkan bendera gergasi Malaysia dalam stadium ketika lagu kebangsaan berkumandang dan langsung tidak gentar dengan kehadiran lima jet perjuang yang muncul di ruang udara stadium sebelum perlawanan bermula," katanya seperti dipetik dari portal itu.

Menurutnya, nyanyian "Bukit Jalil Bukit Jalil" yang dinyanyikan kumpulan itu selepas tamat perlawanan juga membuktikan cabaran besar yang bakal dihadapi skuad Singapura bakal di stadium yang boleh memuatkan 90,000 penyokong Khamis ini. Chant last tu bukan setakat "Bukit Jalil, Bukit Jalil" tapi yang betul "Selamat Mati Di Bukit

Dalam pada itu, sikap tidak peka Persatuan Bola Sepak Singapura (FAS) yang tidak mengasingkan kedudukan penyokong kedua negara nyata mendatangkan masalah apabila berlaku provokasi (click here for pictures)

Akibatnya, seorang penyokong Malaysia yang hanya mahu dikenali sebagai Freedie terjatuh dalam keadaan kelam kabut dan mengalami sesak nafas sebelum dikejarkan ke hospital.

"Pada masa itu, penyokong kedua pasukan mula mengejek antara satu sama lain, dengan tiba-tiba polis datang dan cuba memasuki kawasan penyokong Malaysia menyebabkan berlaku keadaan tolak menolak dan saya terjatuh.

"Selepas itu saya tidak apa yang berlaku. Saya cuma sedar selepas diberi alat bantuan pernafasan di hospital dan tangan kanan retak," katanya kepada Utusan Malaysia selepas tamat perlawanan.

Sejurus tamat perlawanan, penyokong Malaysia turut "ditahan" dalam stadium hampir setengah jam bagi membolehkan penyokong tuan rumah keluar terlebih dahulu.


SEKIAN


1st of all, wanna say congratz for all comrades, also to Freddie (pegi check kat spital tau). Pengalaman di dalam stadium jalan yang sangat besar ni memang takkan dilupakan sampai bila-bila (Unforgettable Experience - Our Terrace Our Rules). Chant last tu bukan setakat "Bukit Jalil, Bukit Jalil" tapi "Selamat Mati di Bukit Jalil" sambil ditujukan keras kepada fans Singapore. Semua takut dan cepat-cepat tinggalkan tempat dorang. Hahahahhahaaaaa


Apa Kata Honey: Semoga bro Freddie cepat sembuh. Salute!! 



Honey IsyQiPosted By Honey IsyQi

Thanks for readings. Anything can contact me through my Facebook Page

Thank You


4 Responses So Far:

qiuchungho said... Reply Comment

terbaik la !!!
mmg akan mati singapork kat bukit jalil nanti !!
hak3 ...

Honey IsyQi said... Reply Comment

@unclechungho

hahha...mestiiiiiiiii....

aDi86 said... Reply Comment

wah..got my face in dat pic..bleh claim royalti x honey?haha

Honey IsyQi said... Reply Comment

@aDi86

hahaha...say thanks to me bcoz dah glamerkan anda...=p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

VISITORS AROUND THE WORLD

free counters