Sunday, July 17, 2011

Malaysia XI vs Liverpool (Summary)

Assalamualaikum...=))

Malaysia vs Liverpool
(Credit to Shazli Shamsuddin Photography)
MALAYSIA XI (3) - LIVERPOOL (6)

JARINGAN GOL
  • 27' : Charlie Adam (Liverpool)
  • 43' : Safiq Rahim (Malaysia)
  • 69' : David Ngog (Liverpool)
  • 70' : David Ngog (Liverpool)
  • 75' : Maxi Rodriguez (Liverpool)
  • 79' : Safee Sali (Malaysia)
  • 82' : Safee Sali (Malaysia)
  • 90' : Maxi Rodriguez (Liverpool)
  • 90' + 3' : Dirk Kuyt (Liverpool)
Credit to Honey IsyQi Corporation

Aksi Bertenaga, Raja Tetap Bidas Pertahanan Bolos 6 Gol Bodoh


Bolos 10 gol dalam dua perlawanan, Datuk K.Rajagobal tidak lagi mampu bersabar dengan barisan pertahanan pincangnya yang seumpama TIDAK BELAJAR DARIPADA KESILAPAN, dan mengulangi kesilapan mudah sehingga bolos 6 gol kepada barisan ‘mentah’ Liverpool sebentar tadi.

Meskipun berpuas hati terhadap keseluruhan aksi pasukannya yang cuba menjelmakan kebangkitan di lewat permainan menerusi dua gol Safee Sali, Rajagobal membidas pemain pertahanan yang kerap hilang konsentrasi, keluar daripada posisi dan membuat kesilapan yang tidak sepatutnya yang dimanfaatkan sebaiknya penyerang lawan.

“sekali lagi, sloppy defending, kita lepas 6 gol mudah, semua 6 gol individual mistake, its gifted goal. that’s why saya segera buat pertukaran (masuk Rizal, Farisham), saya nak mereka tahu saya serius, there’s no room for mistake, there’s no place for player who’s not perform well regardless of your reputation and who u are..but overall it was a satisfying match, saya yakin semua terhibur, 9 gol, more energetic than 3 days ago, membantu saya mengenalpasti kelemahan, and saya percaya selepas dua perlawanan ini, saya sudah ada gambaran kesebelasan untuk game lawan Singapura..”. – Datuk K.Rajagobal.

Turun menentang Liverpool selepas dimalukan Arsenal 0-4, Rajagobal kembali mengandingkan rangkaian pertahanan Piala AFF Suzuki – Asrarudin Putra Omar, Muslim Ahmad, Fadhli Shas, Mahali Jasuli – ekoran ketiadaan Aidil Zafuan gara-gara kecederaan, manakala Baddrol Bakhtiar bermula di posisi Amirulhadi Zainal (sayap kanan).

Untuk 20 minit pertama, mereka berjaya mengawal permainan dengan baik - hanya percubaan terkena tiang daripada Joe Cole betul-betul mencetus rasa cemas, sebelum pengadil Nagor Amir Noor Mohamed menghadiahkan penalti kontroversi pada minit ke 25, yang disempurnakan Charlie Adam.

Gol sepakan percuma cantik Safiq Rahim, yang diiktiraf pembantu jurulatih Liverpool, Steve Clarke sebagai FANTASTIC FREEKICK, berjaya menyamakan kedudukan buat HARIMAU MALAYA, sekaligus memberi harapan untuk mengintai kejutan ke atas Juara Liga Inggeris sebanyak 18 kali itu, namun harapan hanya tinggal harapan.

Rajagobal nyata mahu memberi peluang kepada semua pemain untuk membuktikan sesuatu dengan melakukan rombakan besar di babak kedua, namun sepertimana Taiwan dan Arsenal, Liverpool juga mendedahkan sebaiknya kepincangan yang wujud dalam skuad Rajagobal, meskipun tidak beraksi pada FULL STRENGHT.

Kemasukan Safee pada 20 minit terakhir, tatkala Malaysia ketinggalan 1-3, sedikit mengubah kerancakkan permainan, dengan pemain Pelita Jaya itu beberapa kali berjaya menguji ketangkasan Martin Hansen - tindakan yang boleh disifatkan lebih bijak berbanding menurunkan Safee lebih awal pada perlawanan yang boleh dilabel sekadar hiburan semata-mata ini, atau dalam bahasa ULTRAS, PERLAWANAN SARKAS.

Buat pertama kalinya juga, penjaga gol sensasi, Khairul Fahmi Che Mat bolos 5 gol di pentas antarabangsa, namun Rajagobal tidak melihat ianya sebagai sesuatu yang membimbangkan, kerana baginya, yang perlu diperbaiki ketika ini adalah pertahanan yang longlai.

Rajagobal juga memuji aksi pemain Terengganu, Ismail Faruqi Ashaari, yang disifatkannya cukup tenang, pantas, bijak mencari ruang dan bermain tanpa tekanan, meskipun pemain itu hanya disenaraikan 2 hari lalu untuk mengisi kekosongan ditinggalkan Aidil Zafuan.

“he’s so cool, distribute ball calmly, actually memang dari awal saya nak senaraikan dia, tapi takpe, dia memberikan kita lebih banyak pilihan, we need a player of his type..”.

Perlawanan seterusnya buat skuad Rajagobal, menentang Singapura pada aksi Kelayakan Piala Dunia pada 23 & 28 Julai, untuk mencari tiket beraksi di pusingan ketiga (kumpulan).

Credit to Shazli Shamsuddin

Apa Kata Honey: Rugi tak dapat tengok 7 bijik gol during 2nd half. Kena blah dari stadium plak… Btw congratz Malaysia!!




Honey IsyQiPosted By Honey IsyQi

Thanks for readings. Anything can contact me through my Facebook Page

Thank You


1 Responses So Far:

Anonymous said... Reply Comment

ok la ada jgk 3gol..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

VISITORS AROUND THE WORLD

free counters