Monday, August 1, 2011

Salam Ramadhan Al Mubarak

Assalamualaikum dan Selamat Berpuasa.... =))

 

Alhamdulillah... Honey bersyukur sangat-sangat bcoz dipanjangkan lagi umur ini, bertambah tua sket, untuk berada di bulan penuh barakah, bulan Ramadhan Al-Mubarak. Thanks Allah.

Even dah post kat facebook b4 ni, tapi Honey nak wish jugak. Mabe ada yang baca blog Honey tapi takde facebook kan. Hehheee
So nak wish kepada semua kawan-kawan (yang Honey kenal ataupun tak, kita semua umat Islam kan bersaudara) Selamat Berpuasa, banyakkan dan perbaiki amalan kita. Jom semua kumpul pahala banyak-banyak, bukan selalu Allah nak bagi peluang untuk kita berada di bulan mulia ini. Mudah-mudahan segala amalan kita dirahmati Allah. AMIN... =))


Dan paling bermakna time bulan Ramadhan ni adalah Solat Tarawih. Dah kerja ni agak sukar jugaklah nak pegi berjemaah, bcoz sumtimes balik lambat la, penat la dan banyak lagi hal. Tapi kan, even tak pegi berjemaah kat masjid, boleh jer Solat Tarawih sorang-sorang kat bilik kan. So  takde alasan untuk tidak menunaikan solat Tarawih, besar sungguh pahala dia kan. =)


Rasa rugi kalau tidak mengambil peluang yang dah terbuka luas kat depan mata ni. Especially kepada kaum Adam, 30hari tu boleh buat FULL SET, Puasa dan Solat Tarawih, dan amalan-amalan lain. Ingat, puasa bukan sekadar tidak makan dan minum tau...hehe
U all tau tak, kami kaum Hawa ni rasa sangat jeles (kan kalo datang ehemm3x tu, ala yang gitu2x...hehe) bcoz tak dapat nak bersaing dengan korang untuk kumpul pahala banyak-banyak. Heheee. So kaum Adam kamu patut rasa bersyukur tau... =))

Kawan-kawan semua, kita umat Nabi Muhammad SAW yang sangat bertuah, syukur sekali lagi kepada ALLAH SWT kerana kita dilahirkan dalam Islam. Kalau tidak, tak dapat la merasa bulan Ramadhan ni kan.

So semua dah besar, tau apa yang patut dan tak patut dilakukan, Honey pun taknak taip banyak-banyak, sekarang ready nak pegi bekerja. For da 1st day of Ramadhan. Rasa excited pulak. Hihihiii

Korang tengoklah gambo kat bawah ni yer. Sekadar perkongsian bersama...Salam =))


Apa Kata Honey : Selamat Puaca... Arini nak berbuka apa yer??? hehehehee...=p




Honey IsyQiPosted By Honey IsyQi

Thanks for readings. Anything can contact me through my Facebook Page

Thank You


3 Responses So Far:

Anonymous said... Reply Comment

selamat berpuasa honey isyqi

Anonymous said... Reply Comment

thanks isyqi

Anonymous said... Reply Comment

selamat berpuasa mem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

VISITORS AROUND THE WORLD

free counters